S-E-S

Alla inlägg under oktober 2013

Av s-e-s - 29 oktober 2013 10:03

Hej för mig har det varit svårt den senaste tiden... Det är svårt när nästan ingen i klassen gillar än och ist snackar skit om än. Att den inte säger det öga mot öga! För mig är det svårt men jag har min e.s utan dig skulle jag inte kunna klara av de.
Baj baj äppelpaj// Cheesie mot mobbning

Av s-e-s - 29 oktober 2013 09:58

Okey till veckans teckning fick de bli en kanin, orgenal bilden är också med så NI FÅ GILLA LÄGET OCH SÅ SES VI IGEN !!!
Baj baj äppelpaj// Cheesie

Av s-e-s - 21 oktober 2013 00:56

Jaoo hej det är s.h tänkte bara kalla mig själv för Cheesie för någon anledning och för att det låter bra :P men ja det va allt detta va bara en liten info för själv tycker jag det låter lite konstigt att säga S.H hela tiden och det låter bättre med ett smeknamn Cx jaja man vi ses

Baj baj äppelpaj// Cheesie

Av s-e-s - 21 oktober 2013 00:51

Tjäna jag hade tänkt vissa en teckning jag gjorde i elevens val på skolan är ganska nöjd man va tvungen att göra den i lera oxå en liten bonus antar jag
Aja bli nöjda så hörs vi
Bajbaj äppelpaj //S.H

Av s-e-s - 21 oktober 2013 00:43

Hejj!!
Asså har haft några dagar "jätte kort hår" (enligt mig då :P) nänä men hade innan typ till rumpan och nu till axlarna ... Lite som att ha mist sig själv eller vad man nu ska säga menar ju bara är inte val ALLS att ha så Hr kort hår *0* nytt jaoo
Men är ändå nöjd... Ser värkligen inte ut som mig själv om man säger du :P
En konstig sak måste man väll säga är att alla frågar "har du klippt dig????:0" ASSÅ SER DU FAN INTE DET ELLER ÄR DU BLIND ......
Jaja den mest uppenbaraste frågan få man som om det har varit så hela tiden, jaja
Nu har jag nog inte mer att säga om mitt hår dampning men jag kommer åker komma inte med hår ;P

Baj baj äppelpaj// S.H

Av s-e-s - 17 oktober 2013 19:06

Kära dagbok... Jag vaknade nyss och jag har tänkt på så mycket inatt... Det var ju ett rån borta vid radhusen och nu igår visade det sig att vår klasskassa är stulen :(.... Idag är vi lediga från skolan eftersom att polisen måste vara i skolan och sådär... Det är ju såklart skönt att vara ledig (då man kan passa på att få Annie att plugga lite) men det känns lite tråkigt att vara ledig av denna anledningen... Jag har funderat mycket på om rånet och den stulna klasskassan hänger ihop... Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer... Hejdå.

 


*PLING PLONG*

Det var dörrklockan...

- Jag tar det! ropade jag.

Jag rusade ner för trappan.

- Nähe, för det gör JAG!! skrek Annie och gav mig en knuff i sidan och sprang förbi mig ner till hallen.

-ANNIE!!! JAG SKULE JU ÖPPNA!, skrek jag på henne.

- Försent, sa hon och öppnade dörren.

- FÖRSTEN UPP!!!

Det var R:et såklart... Nu fick jag ännu en knuff i sidan, fast denna gången av Roozie som såklart skulle upp först och slänga sig i min säng.

- JAG VANN!! skrek hon.

-Det var faktiskt fusk!! sa Annie surt.

- Annie kom igen, sa jag. Bli inte sur för det!


- Hörni? sa Roozie.

- Prata, sa Annie.

- Tycker inte ni att vi ska smyga till skolan imorgon på kvällen, och spana lite. Som typ polisen gör! Det är ju Lördag imorgon och alla äer lediga.

- Jaa! utropade Annie. Så blir vi som värsta spionerna!!

-Tyst!! Dina föräldrar får inte höra! Vi måste smyga ut sent på kvällen så ingen ser oss. Har vi tur så kanske ''rånarna'' kommer dit och ska stjäla något!!

- Njae, jag vet inte... är inte det en liten galen ide'. Dessutom tror jag inte att vi kommer att få. Tänk om tjuvarna kommer på rikigt!! sa jag.

- Men Hallie kom igen! Våra föräldrar ska inte få veta något!!

- Men det kan vara farligt och...

- Annie, du tar med din kamera, så kan vi filma om något händer. Jag tar med mig mitt förstoringsglas. Vi måste ha plastpåsar också! Så vi kan lägga i bevis material! avbröt Roozie.

- Jag tar min system kamera, och plastpåsar. Vad tar du syrran?

- Hörni, fattar ni inte hur galet detta är?!? Vi kan inte bara smyga bort till en brottsplats mitt i natten utan att våra föräldrar vet något!! Dem skulle bli galna om dem fick reda på minsta lilla!!! Tänk om det händer oss något?!?!

- Men Hallie, kom igen, sa Annie. Det blir kul, ett litet äventyr ju!!

- Jag går inte med på det!!

- Hallie sluta krångla nu!!! Du förstör hela våran ''braiga ide''!!

- Dummaste-korkaste-galnaste-helt-fulkomligt-idiotiska ide' menar du väl?!?

- Hallie kom igen!! Du har inget val att vara med på den BRAIGA IDE'N!!

- Hur kan du hindra mig?

- Nahe, jag visste inte att du var en sån fegis, sa Annie.

Hallie hatade när någon sa att hon var feg eller så, hon gjorde allt för att bevisa att hon absolut INTE var feg (hihi).

- JAG ÄR INTE FEG!!!

-Amee bevisa det då, sa Roozie.

- Okej, OKEJ, jag är med!! Men kom ihåg, det är NI som har dragit in MIG i detta om något händer!!!


Vad komemr hända med tjejerna? Kommer dem gå ut i morgon kväll? Kommer tjuvarna till skolan igen? Blir det fler rån?


Mer får ni veta i kapitel 6 som kommer ut kanske imorgon kanske i övermorgon, vem vet, håll utkik.


Fortsättning följer...

 

 


Det blev ett litet kort kapitel idag (orkade inte mer) men hoppas iaf att ni är nöjda och fler kapitel kommer inom kort ;) Ha det bra så syns vi :)


Baj Baj Äppelpaj //E.S












 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av s-e-s - 14 oktober 2013 17:05

Läget idag då?

Inte bra????

SURE VI SÄGER VÄLL DET!!!

Haha nej men skoja   

Det var ett tag sedan jag gjorde en riktig uppdatering...

jaja STÅ UT :P

För det första E.S DU HAR FÖRTRÄFLAT DIG SJÄLV MED NOVELLEN    Den är seriöst jätte bra

Hoppar ni andra oxå tycker det men titta varje dag för att se något nytt på den   


JAJA ANDRA SAKER SOM ÄNDÅ HANDLAR OM BÖCKER!!

Jag (S.H) rekomenderar rum 213!

Även om jag tekniskt sätt inte har läst den än och inte äns börjat... PALLAR INTE!!!


JAJA


jag kommer med mer uppdateringar med det få räcka med detta inlägget yip yip!!


Baj Baj Äppelpaj// S.H


Av s-e-s - 14 oktober 2013 15:03

Kära dagbok... Jag vaknade nyss och nu innan jag ska göra mig iordning hade jag tänkt skriva lite... Jag drömde mycket om rånet i natt... Jag undrar vad mamma och pappa snackade om innan jag hade somnat... undra vem som rånade... vet R:et om det? Känner hon dem som blev rånade? jag har så många frågor... Jag och Annie ska nog ringa R:et för vi har ingen som helst lust att gå till henne idag på tanke med det som har hänt... Nu har jag inget mer att skriva... Hejdå.

 


- Kommer du Annie? ropade jag från hallen där jag stog och väntade med R:et som nyss kommit. R:et har kommit nu ju, fortsatte jag.

- KOMMER!!

Hon rusade ner för trappan och slängde på sig yttekläderna.

- Hejdå mamma!! ropade hon innan hon smällde igen dörren bakom oss. Få höra nudå, fortsatte hon.

- Vad? sa R:et.

- Men rånet fattar du väl?!? ropade jag.

- Vaddå ? Fråga inte mig, jag vet inte mer än ni vet!

- Jo men kom igen, något måste du ju veta, du bor ju där! sa Annie.

- Jag var ju inte hemma när det hände!! sa Roozie.

- Men du måste väl fått reda på något?!? Var det många poliser? Var det alvarligt? Vad stal dem? Blev någon skadad? Är tjuvarna fångade? Är det.. envisades Annie.

- MEN SLUTA FRÅGA SÅ MYCKET!! Jag kan väl inte veta mer än er bara för jag bor lite närmare än er!! avbröt hon.

- Men sluta bråka hörni! sa jag. Vart var du då R:et? När det hände ?

- Äch jag var hos mamma bara.

Roozies föräldrar är skilda så hon åker till sin mamma då och då när hon sknar henne för mycket. Mer än så berättar hon inte för Hallie och Annie, hon tycker inte om att prata om sina föräldrar på det sättet.

- Aha. Förlåt, vi bara undrade eftersom du inte öppnade när vi knackade, sa jag tröstande.

- JA VI VAR DÄR BARA LITE INNAN RÅNET VAR!! utropade Annie.
 Tänk om vi skulle kommit lite senare!!

- Jaa, då hade det varit synd om er. Men inte så länge, för jag hade kommit som en superhjälte och räddat er, sa Roozie med sin här-kommer-jag-och-räddar-er röst!

- HHAHA!

- Men skärp er, sa jag som inte fattade det roliga i ''skämtet''. Nu måste vi fortsätta till skolan innan vi kommer försent!


Väl framme vid skolan:inlägget

En av Annies klasskompisar kom rusande emot oss!

- Har ni hört!!

- Vad? frågade Roozie.

- Det har varit ett rån borta vid radhusen där du bor och nu...

- Jaja det har vi hört!! sa Roozie irriterat och var påväg att gå.

- Men vänta! sa hon.

- Vaddå? sa Annie?

- Hallie, du vet, ni har ju en klasskassa...

- Jaa, sa Hallie frågande.

- Hade, sa hon då.

- Vaddå hade? sa jag, som började bli lite irriterad på Cloie som hon hette, hon skulle alltid dra ut på det sådär och inte säga det direkt.

- Men vad tror du?!?

- Men allvarligt säg nu, sa Roozie som också tröttnat.

- Hallie era 10000 kr är stulna!! Hela eran klasskassa! Er lärare märkte det i morse och fönstret stog vidöppet när han kom in!!

Alla tre bara stog och gapade.

- Är det sant? sa jag förskräckt.

- Jepp, tror du jag ljuger eller? sa hon.

- Jaa, faktiskt Cloie går det aldrig att lita på, tänkte jag.

dem fyra tjejerna började nervöst gå mot skolan. Då såg de dem. Två stycken polisbilar och två poliser.  Det var inte en kotte ute på hela skolgården för alla barnen hade tvingats att gå in när poliserna skulle undersöka. Två poliser hade gått in också.

En lärare kom emot oss och bad oss att gå direkt in till våra klassrum.

Jag gick till mitt klassrum. När jag gick in satt där tio närvösa elever som går i min klass. Dem andra hade inte kommit ännu. Vår lärare Herr Patman hade inte kommit in i klassrummet ännu. Det har nog aldrig varit så här tyst i vårt klassrum utan någon lärare någonsin. Alla satt på helspänn.

Klasskassan var i Patmanns kontor så det märktes inget i klassrummet. Tjuvarna hade inte stulit något annat än klasskassan hade jag hört, 10000 kronor som vi hade samlat ihop sen 1:an var stulna!!

Just när jag tänkte så kom Patman in i klassrummet. Han såg trött och sliten ut. Det måste kännas tungt för en lärare om sånt här händer.

- Som ni nog redan hört har vår klasskassa blivit stulen, sa han.

Alla nickade svagt. Resten av klassen hade kommit nu och hade också fått höra allt.

- Idag får vi sluta tidigt eftersom polisen behöver mycket utrymme och lugn och ro, och jag tror att ingen av oss kan konsentrera oss på något arbete idag. Ni får ta upp era skåpböcker och läsa en liten stund, jag ska bara fixa några saker.

Med dem ordden packade han ihop sina grejer och gick.

Den lektionern han jag nog inte läsa mer än en halv sida. Jag satt och tänkte på vad Annies och Roozies lärare hade sagt. Hängde den stulna klasskassan ihop med rånet ? Vilka hade rånat och stulit ? Kan polisen lösa detta ? Kommer det hända fler saker ?


Mer får ni veta i kapitel 5...


Fortsättning följer...




Kapitel 5 kommer kanske imorgon annars på torsdag, för på onsdag hinner jag inte. Jag har dans ;)

Ni får ha det så bra så hörs vi :)


Baj Baj Äppelpaj //E.S

Best friends

Forever

Presentation


Hej! Vi är tre bästa vänner på 11 och 12 år, vi är ganska olika och galna! Ha det kul på våran blogg
Baj Baj äppelpaj//S-E-S

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

Vilket tema tycker ni vi ska ha på bloggen? (plz behöver detta för det är typ jag som fixar bloggen xD)S.H
 Kawaii (gulligt/söt)
 Decora (färgglad)
 Svart och vitt
 Djur
 Cupcakes xD
 Mustascher
 Det nuvarande
 Annat exemper (skriv i senaste inlägg)

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Foton :)

Tips

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards