S-E-S

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

Kapitel 3 --- Rånet

Av s-e-s - 13 oktober 2013 12:30

Kära dagbok... Jag kom hem från skolan för någon timme sedan och nu tar jag en liten paus från läxorna och skriver här lite... Min syster sitter i min säng och plinkar dånande på sin gitarr... Därför kan jag inte göra läxorna, jag kan aldrig konsentrera mig när hon håller på sådär... Nu har jag inget mer att skriva... Hejdå.

 



- Asså Annie du ska veta att du är sämst på att spela gittar, skrattade jag och gick ut ur rummet.

- Näärå, jag är bäst, hörde jag Annie ropa efter mig.

Hon slängde ifrån sig gitarren och sprang ifatt mig.

- Vart ska du?

- Tänkte gå till R:et en sväng bara, svarade jag.

- Jag hänkar, sa Annie.


Väl framme vid Roozies hus:

*Knack knack*

- Men varför öppnar dem inte?!?

- Annie, det har gått tre sekunder...

- Fyra faktiskt..

(Efter tre knackningar till)

- Nuu borde hon väl ändå öppna!!

- Ja, du har faktiskt rätt, Roozie rusar alltid och öppnar dörren, svarade jag.

- Tänk om det har hänt något!!

- Ånej hjälp, vad ska vi göra, R:et öppnar inte dörren?!? sa jag ironiskt..

- Men allvarligt, sa Annie. Hon brukar alltid meddela oss om hon åker någonstans, desutom, hon åker ALDRIG NÅGONSTANS!!!

- Äch, det kanske var nödläge, dem kanske bara skulle handla och så hann hon kanske inte säga till oss. Kom nu går vi hem, sa jag.


- Vart har ni varit?

- Knackade på Roozie bara mamma, svarade jag.

- Varför är hon inte med er hem nu då?

- Äh, hon var inte hemma, svarade Annie i mitt ställe.

Flickorna sprang upp på Hallies rum.


- Men flickor det är ju mat nu! Klockan är halv åtta!

- Okej mamma vi kommer, ropade jag till henne.

- Vad blir det för mat?!? skrek Annie från sitt rum.

- Potatis, kötbullar och grönsaker, svarade mamma.

- Men uhäärk, fick mamma till svar från Annie.

- Du äter det du får, sa mamma lungt.

Hallie tyckte dock inte att det var något fel på maten. Hon gick lungt ner för trappan och satte sig vid bordet. Efter henne kom Annie surt klampande ner för trappan.

- Varför kan vi aldrig äta ätbar mat? klagade hon.

- Nu är du tyst och äter Annie, röt pappa.


Hallie åt glupskt upp all sin mat medan Annie satt och pillade i sin mat.

- Tack för maten, sa Hallie och ställde in talriken i diskmaskinen.

Hon satte sig vid tv:n.


Efter några plågsamma tuggor för Annie orkade hon inte mer. Även hon satte sig vid tv:n, men lät allt stå kvar på bordet.


*Tv:n*: Idag vid halv fem tiden var det ett rån vid dem små radhusen..

- DET ÄR JU DÄR ROOZIE BOR!! utropade Annie och skrek så Hallie bara hörde svagt att det var borta vid dem små radhusen, men inte Roozies hus.

- Lugna dig Annie, sa jag!!

- MEN TÄNK OM R:ET HAR BLIVIT RÅNAD!!

- Nej det är inte hennes hus, det är tre hus bort!

- VÄNTA! skrek Annie.

- Vad?!? svarade jag.

- Vi var ju hos R:et typ kvart över fyra eller något sånt!!

- Justdet!! Tänk om vi hade gått lite senare :O

Nu blev dem båda ganska rädda. Deras föräldrar kom in i vardagsrummet för att se vad som stod på!

- Vad är det flickor, sa mamma och såg frågande ut.

- Det har varit ett rån!! Bara tre hus bort från Roozie!!

Pappa tog fjärrkontrollen och stängde av tv:n.

- Men vad gör du?!? skrek Annie.

- Stänger av tv:n, svarade pappa lungt.

- Ser jag väl!! skrek Annie irriterat.

- Ni ska sova nu flickor, svarade mamma. Klockan är halv nio och ni har en lång skoldag imorgon båda två. Vi får prata mer om detta imorgon.

Flickorna gick upp och gjorde sig iordning.

- Vi måste värkligen prata med R:et imorgon, sa jag upprört.

- Ja värkligen. Fast imorgon ringer vi henne så får hon komma till oss, jag vill inte gå till henne.

- Ja uch, tänk, om vi hade gått lite senare kanske vi skulle kommit mitt i rånet.

- Men lite konstigt egentligen, sa Annie och stoppade tandborsten i munnen.

- Vaddå? frågade jag och även jag stoppade in tandborsten i munnen.

- *guurgel* Vem rånar något hus mitt på dagen? Klockan var ju liksom halv fem. Många är ju ute då. Precis som vi var! sa Annie.

- Ja, värkligen konsigt sa jag och spottade i handfatet.


- Gå och lägg er nu flickor, sa pappa.

- Okej, sa jag. Godnatt Annie.

- Godnatt Hallie svarade hon och gav mig en godnatt kram. Hon gav även mamma och pappa en godnatt kram och sedan kröp hon i säng.

- Godnatt mamma, godnatt pappa, sa jag och gav dem varsinn godnatt kram jag också och kröp i säng.



 Hallie hörde mammas och pappas röster på nedervåningen, snackade dem om rånet eller vad pratade dem om?!? Den natten sov Hallie inte gått, hon drömde om rånet och om R:et.


Fortsättning följer...

 

 


Hoppas att ni gillade den. Ha det bra så syns vi ;)


Baj Baj Äppelpaj //E.S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av s-e-s - 27 januari 2014 23:49


Hej det är S.H. Jag tror jag sluta med denna bloggen. För det första ha jag inte tid. För det andra vill jag inte, för det tredje så är det ire roligt, för det fjärde så är det ett för stort ansvar för bara att en person ska kunna hålla igång den......

Av s-e-s - 26 november 2013 17:07

JAA, jag erkänner... Jag har inte riktigt orkat med bloggen så mycket. Det har varit mycket nu, förra veckan var jag i Spanien förresten ;) Idag var jag och klippte mig :D Ändrade frisyren liite faktiskt :D Men åter till..till..det jag snackade om ha...

Av s-e-s - 10 november 2013 18:38


Hej på er jag igen men veckans teckning. Har ritat av en kompis hoppas ni tycker den är fin tryck gärna på gilla då så ses vi, baj baj äppelpaj// Cheesie, ps iaf enligt mig såser den bättre ut irl ...

Av s-e-s - 3 november 2013 00:20


Veckans teckning är ungefär en hand som håller en sten men ett hjärta som det står "love" på Hoppas ni gillar den så ses vi! Bajbaj äppelpaj //Cheesie ...

Av s-e-s - 3 november 2013 00:17

Hej igen tänkte berätta vad vi gjorde nu. Jag kom ditt, sist till e.s lite pinnit ärligt talat men sprang upp och ner i några minuter för trappan... Hade med mig minst packning, men jag kommer nog alltid har de för dem andra som tar med dig överdri...

Best friends

Forever

Presentation


Hej! Vi är tre bästa vänner på 11 och 12 år, vi är ganska olika och galna! Ha det kul på våran blogg
Baj Baj äppelpaj//S-E-S

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

Vilket tema tycker ni vi ska ha på bloggen? (plz behöver detta för det är typ jag som fixar bloggen xD)S.H
 Kawaii (gulligt/söt)
 Decora (färgglad)
 Svart och vitt
 Djur
 Cupcakes xD
 Mustascher
 Det nuvarande
 Annat exemper (skriv i senaste inlägg)

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Foton :)

Tips

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards