S-E-S

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

Kapitel 2 --- Varför finns dem?!?

Av s-e-s - 11 oktober 2013 13:30

...Nää du dagboken. Idag vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva, jag ligger här i min säng nyvaken och såå trött. Jag ska väl vara med R:et idag också antar jag. Inte mycket mer vad jag kan komma på. Klockan är 06.50 så jag måste nog dra mig upp nu... Hejdå.



-Hejdå mamma!!

- Ni går till Roozie idag eller ?

- Vi får se, kommer vi inte hem så vet du!

- Men ni har ju lä....

Där small Annie igen dörren innan hennes mamma äns hann säga klart meningen.

-Hon ska alltid tjata om dem där trista läxorna, gnällde Annie.

- Du vet att dem måste göras Annie, sa jag.

- Jaja men jag tar det imorgon!! svarade hon på det medans hon gick med bästemda steg bort mot kvarteret med alla radhusen.

- Men vänta Annie, sa jag och sprang ikapp henne. Undra om det mäks idag.

- Vadå? frågade hon.

- Att Alice och Willy gjort slut fattar du väl!

- Aha, det gör det säkert, så som dem har hållt på och gulla med varandra hela tiden. Ska faktiskt bli ganska skönt att slippa deras gulligull, fortsatte Annie och härmade dramatiskt hur dem brukade hålla på.

- Fniss, akta nu så du inte går in i R.ets brevlåda dummer!! skojjade jag.

För nu var vi framme vid dem små radhusen.
Då plötsligt small dörren upp, och sedan small den lika hårt om inte hårdare tillbaka.

- Hej på er, sa Roozie. Vad väntar ni på? Försten till skolan!!!

Haha, Roozie ska alltid vara först i allt.

Och där sprang vi nu hack i häl mot skolan.


Väl framme på skolgården:

-Nejmen är det inte dem tre snorungarna som kommer här eller?

- Haha jepp, eller ser jag i syne?

- HAHAH, fniss.


Det där var Amanda och Saga. Skolans bithcar. Dem retar alltid oss och är så himla irriterande!! Vi får alltid hålla fast Roozie så hon inte ska hoppa på dem och slå ner dem. Just nu gick vi bara vidare, för det där var ingenting mot vad dem brukar göra.


- Grr, att dem alltid ska hålla på sådär!! gnällde Roozie.

- Vad ska vi göra liksom? Det blir bara värre om vi säger till någon hur dem håller på,
 svarade Annie.

- Och när någon vuxen är i närheten eller någon av skolans snygga killar går förbi beter dem sig som änglar, sa jag.

- Suck, jepp, svarade Annie och Roozie.


*Riiing Riiingeliiing*

Det var skolklockan, tio minuter kvar tills vi började nu. Vi går inte i samma klass, så vi sa hejdå och gick till våra egna lektioner.

På väg till min lektion stötte jag ihop med Amanda och Saga igen.

- Nejmen titta här, lilla blyga Annie, eller är det inte Hallie, jo Hallie är det ju!! Ni är båda så otroligt fula så det går att ta fel på er, med dem orde puttade Amanda in mig i ett skåp, och sedan sprang dem både fnissande iväg.

Och där satt jag på det smutsiga golvet med böckerna utsprida över hela golvet. Jag reste mig upp och borstade bort den smutsen som gick att få väck från mina vita byxor. Jag började snabbt plocka upp alla mina böcker. Några killar i nian kom förbi och sparkade iväg några böcker. Jag suckade ljupt och böjde mig ner och tog upp allt.

*RIIING RIIINGELIIING*

Skolklockan igen, nu börjar alla lektioner. Jag sprang snabbt iväg till min lektion.

- *en tjej i nian* Ame vafan se dig för snorunge.

-Förlåt! ropade jag förskräckt över min axel.

Jag hann precis in i klassrummet när magistern kom.


- Goddag alla mina elever.

- Goddag herr Patman, svarade allihopa.


Fortsättning följer...

 


Hoppas ni gillar't!! Ha det bra...


Baj Baj Äppelpaj// E.S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av s-e-s - 27 januari 2014 23:49


Hej det är S.H. Jag tror jag sluta med denna bloggen. För det första ha jag inte tid. För det andra vill jag inte, för det tredje så är det ire roligt, för det fjärde så är det ett för stort ansvar för bara att en person ska kunna hålla igång den......

Av s-e-s - 26 november 2013 17:07

JAA, jag erkänner... Jag har inte riktigt orkat med bloggen så mycket. Det har varit mycket nu, förra veckan var jag i Spanien förresten ;) Idag var jag och klippte mig :D Ändrade frisyren liite faktiskt :D Men åter till..till..det jag snackade om ha...

Av s-e-s - 10 november 2013 18:38


Hej på er jag igen men veckans teckning. Har ritat av en kompis hoppas ni tycker den är fin tryck gärna på gilla då så ses vi, baj baj äppelpaj// Cheesie, ps iaf enligt mig såser den bättre ut irl ...

Av s-e-s - 3 november 2013 00:20


Veckans teckning är ungefär en hand som håller en sten men ett hjärta som det står "love" på Hoppas ni gillar den så ses vi! Bajbaj äppelpaj //Cheesie ...

Av s-e-s - 3 november 2013 00:17

Hej igen tänkte berätta vad vi gjorde nu. Jag kom ditt, sist till e.s lite pinnit ärligt talat men sprang upp och ner i några minuter för trappan... Hade med mig minst packning, men jag kommer nog alltid har de för dem andra som tar med dig överdri...

Best friends

Forever

Presentation


Hej! Vi är tre bästa vänner på 11 och 12 år, vi är ganska olika och galna! Ha det kul på våran blogg
Baj Baj äppelpaj//S-E-S

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

Vilket tema tycker ni vi ska ha på bloggen? (plz behöver detta för det är typ jag som fixar bloggen xD)S.H
 Kawaii (gulligt/söt)
 Decora (färgglad)
 Svart och vitt
 Djur
 Cupcakes xD
 Mustascher
 Det nuvarande
 Annat exemper (skriv i senaste inlägg)

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

Foton :)

Tips

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards